FREJA Suomi teki hyvän tuloksen

FREJAn Suomen ja Norjan yhtiöissä kehitys oli positiivista – Ruotsi ei täyttänyt odotuksia.

FREJA kehitti vuoden 2016 aikana liiketoimintaansa laajentamalla palvelujaan eri kuljetusmuodoissa. Kuva FREJA.

Kuljetus- ja logistiikkapalveluja tarjoavan FREJA Transport & Logistics konsernin vuoden 2016 tulos on tyydyttävä, sillä kaikki avainluvut jatkoivat kasvuaan.
Suomen ja Norjan yhtiöissä kehitys oli positiivista, mutta Ruotsin yhtiö ei sen sijaan saavuttanut vuodelle asetettuja odotuksia. Tanskan yhtiö on investoinut uusille liiketoiminta-alueille kuten projektikuljetuksiin ja lentorahtiin. FREJAn Kiinan tytäryhtiö on ollut toiminnassa maaliskuusta 2016 ja menestyi ensimmäisenä vuotenaan odotettua paremmin.

FREJAn konsernin kokonaisliikevaihto vuodelta 2016 oli 326,4 miljoonaa euroa. Liikevoitto (EBIT) nousi 6,3 miljoonaan euroon, kun se vuonna 2015 oli 5,9 miljoonaa euroa. Tilikauden 2016 tulos ennen veroja nousi 6,2 miljoonaan euroon, kun se vuonna 2015 oli 6,0 miljoonaa euroa.
Konsernin oma pääoma kasvoi vuoden 2015 24,7 miljoonasta eurosta 28,4 miljoonaan euroon vuonna 2016. Omavaraisuusaste kasvoi 29,8 %:sta 33,9 %:in vuoden 2016 lopulla ja kaikki avainluvut paranivat.

Vuonna 2016 kokonaisliiketoiminta vahvistui uusille liiketoiminta-alueille tehtyjen investointien ansiosta. FREJA on panostanut mm. projektikuljetuksiin ja lentorahtiin ja FREJA Tanska on perustanut Pharma-divisioonan. Lisäksi FREJA Suomen kansainväliset maantiekuljetukset kasvoivat erityisen vahvasti.
– Olemme vakuuttuneita siitä, että pitkäaikaisten kumppanuuksien rakentaminen asiakkaidemme kanssa luo win-win-tilanteen kaikille osapuolille. Kun tutustumme asiakkaan arvoketjuun perusteellisesti, pystymme tarjoamaan räätälöidyn ratkaisun, joka vastaa asiakkaan logistiikkatarpeita ja optimoi logistiikan. Luottamus ja ammattitaito ovat yhteistyön avainsanoja, sanoo FREJA-konsernin johtaja Jørgen Hansen.
Parantamisen varaa on vielä.
– FREJAn konserni saavutti tyydyttävän tuloksen vuonna 2016, mutta parantamisen varaakin on. Meidän on koko ajan haastettava itsemme säilyttääksemme suunnannäyttäjän asemamme. Tavoitteemme on kehittää liiketoimintaamme edelleen vuonna 2017, Hansen toteaa.